Tuottava Idea -kilpailu on Suomen Nuorkauppakamarit ry:n järjestämä kaikille avoin kilpailu, jonka tavoitteena on nostaa esille suomalaisia innovaatioita. Kilpailun hakuaika on auki 30.6. asti. Kilpailun voittajille on luvassa runsaasti näkyvyyttä, jonka merkitys korostuu tällaisina aikoina erityisen paljon.

Kilpailuun voi osallistua mikä tahansa tuotteeseen, palveluun, tuotantomenetelmään, liikeideaan tai muuhun yritystoimintaa edistävään toimenpiteeseen liittyvä idea, joka on enintään kolme vuotta vanha. Tavoitteena on, että mahdollisimman moni yritys Uudenmaan alueella innostuisi hakemaan mukaan kilpailuun.

”Nyt tarvitaan yhteisiä ponnisteluita sekä uudenlaisia keinoja ja kanavia nostaa esiin yhteiskuntaa eri tavoin auttavia ratkaisuja. Hyvien ideoiden merkitys korostuu tällaisina haastavina aikoina”, kertoo kilpailun projektipäällikkö Tomi Riipinen.

Idealla voi osallistua joko yhteiskunta-, yritys- tai startup-sarjaan. Kahden ensimmäisen sarjan kohdalla idean tulee jo olla tuottavassa käytössä. Kaksiosaisessa kilpailussa valitaan ensin alueelliset voittajat ja sen jälkeen kilpailu jatkuu kansalliseen finaaliin, jossa valitaan voittaja kustakin sarjasta. Kansallisen mediahuomion ohella voittajat saavat globaalia näkyvyyttä – voittajayritysten logot ja voittaneet ideat pääsevät New York Times Squaren valotaululle. Kansallisten sarjojen voittajat pääsevät myös soittamaan Nasdaq OMX Helsinki -pörssin avauskelloa ja saavat lisäksi henkilökohtaista valmennusta.

Osallistuminen ei vaadi suuria ponnisteluita ja Järvenpään seudun nuorkauppakamari on yritysten tai yhteisöjen tukena hakemusten tekemisessä. Lisätietoa antaa projektivastaava Tomi Riipinen, [email protected]. Tutustu myös: https://www.tuottavaidea.fi/