Japanilaiseksi ”Ikeaksi” kutsuttu, lifestyle-brändi Muji ja Kesko aloittavat yhteistyön, kun Muji saapuu K-Citymarket Järvenpään valikoimaan ensi viikolla (vko 16). Mujin tuotteista saapuu vain murto-osa, sillä myyntiin tulee 300 suosituinta tuotetta. Näihin lukeutuu muun muassa sisustuksen, kosmetiikan ja pukeutumisen tuotteita.

Muji osasto Järvenpään K-Citymarketissa
Muji-osasto Järvenpään K-Citymarketissa. Lähde: Kesko

K-Citymarket Järvenpää valikoitui pilotoinnin toteutuspaikaksi vahvan Japani-kytköksensä vuoksi, sillä Järvenpään K-Citymarket on yksi Euroopan suurimpia sushin myyjiä ja ns. Pohjolan sushi-pääkaupunki.

Pop up -kokeilussa Mujin tuotteita myydään kesäkuun puoliväliin asti. Yhteistyöpilotoinnin perusteella yritykset pohtivat yhteistä jatkoa.

Nykyään Keskon toimintamallissa kauppias määrittelee itsenäisemmin myymänsä elintarvikkeet, mutta myytävät käyttötavarat on määritelty aiemmin koko ketjun laajuisesti. Kokeilu on Keskon mukaan harppaus suuntaan, jossa K-Citymarketien valikoima olisi entistä paikallisempi myös käyttötavaravalikoimassa.

– Meistä on hienoa avata pop up -kauppa K-Citymarket Järvenpään yhteyteen. Toivomme, että se tulee olemaan menestys ja että asiakkaat ottavat Mujin vastaan avosylin, kertoo Muji Finlandin toimitusjohtaja Miho Tagaki tiedotteessa.

Järvenpään K-Citymarketin diplomikauppias Markku Hautala kokee Muji yhteistyön uutena avauksena kauppakulttuuriin. Korona vaikutti isosti kuluttajakäyttäytymiseen. Mujin pop-up siirto asiakkaiden lähelle voi olla ensimmäinen avaus uudenlaisen brändikulttuurin muodostumiseen.

– Pienenä maana Suomi on erittäin hyvä ja halpa paikka testata uudenlaisia asemointeja, toteaa diplomikauppias Markku Hautala.

Talousuutisten laajempi uutisointi yhteistyöstä 14.4.2021

Järvenpään kaupunki iloitsee tästä pilottiyhteistyöstä ja toivottaa Mujin tuotteineen lämpimästi tervetulleeksi kaupunkiin!

K-Citymarket Järvenpää: auki ma – su klo 7-23, Helsingintie 41, Järvenpää