Järvenpäässä lanseerattiin 16.6.2020 uusi digitaalinen matkailukonsepti ja kaupunki julistautui Tone of Finlandiksi.

Tarkoituksena on yhdistää digitaalinen ja fyysinen matkailukokemus tavalla, jota ei ole ennen vielä nähty.

– Matkailumarkkinointi on ollut voimakkaassa murroksessa jo ennen koronaa ja olemme rakentaneet omaa digitaalista matkailuilmettämme tätä murrosta vasten. Uusi mallimme perustuu kahdelle merkittävälle oivallukselle: jokaista fyysistä vierailua edeltää sarja digitaalisia vierailuja. Toisaalta fyysinen vierailu ei välttämättä ole edes aina tarpeellinen, jotta paikallinen elinkeinoelämä voi hyötyä matkailusta, kertoo elinvoimajohtaja Marko Lehenberg.

Mikä ihmeen Tone of Finland?

Näyttelijä John Phillips lähti selvittämään, mikä ihme on Tone of Finland ja miksi juuri Järvenpää on uudenlaisen matkailukonseptin syntykoti. Hän törmää myös matkallaan vastauksiin, miksi Järvenpää on #helsister ja #sibcity.

– Tone of Finland on tavallisen suomalaisen järvenrantakaupungin urbaanin elämänmenon ja luonnon läheisyyden tunnelmaa. Tätä elämänmenoa voi fiilistellä myös Instagramissa. Panostus digimarkkinointiin korostuu poikkeuksellisina aikoina ja digimatkailu omana matkailumuotonaan on tullut jäädäkseen koronan jälkeiseen aikaan. Tone of Finland on tietysti parasta paikan päällä, mutta säväyttää myös somessa, kuvailee Järvenpään matkailupäällikkö Heidi Torvinen.

Koe itse Tone of Finland.

#toneoffinland #helsister #sibcity #greenurban

Kuvapankki: https://drive.google.com/open?id=1WNfBYXRSajZXpJC9LpIl57kWOCC9BD8M

Lisätietoja:
Järvenpään kaupunki, Matkailupäällikkö Heidi Torvinen
puh. 040 315 3086, [email protected]