Business Järvenpää oli näkyvästi esillä 5-6.6. järjestetyssä Arctic 15 -tapahtumassa. Arctic 15 on vuosittainen tilaisuus, joka kokoaa startup-yritykset ja sijoittajat yhteen. Tapahtuma järjestettiin tänä vuonna yhdeksättä kertaa ja näyttämönä toimi tapahtuman nimestä poiketen helteinen Helsingin Kaapelitehdas.

Business Järvenpää isännöi Arctic Stage -areenaa koko torstaiaamupäivän ajan. Stagen teemana oli Smart Cities. Päivä polkaistiin käyntiin Järvenpään elinvoimajohtaja Marko Lehenbergin avauksella. Marko esitteli yleisölle Järvenpäätä ja kaupungin tarjoamia monipuolisia mahdollisuuksia yrityksille ja sijoittajille. Totta kai Järvenpään titteli Suomen sushipääkaupunkina tuli myös esille, mikä herätti etenkin kansainvälisessä yleisössä mielenkiintoa. Esityksen lopuksi päästiin tutustumaan Järvenpään kaupungin 3D-malliin. Smart cities -teeman mukaisesti rakennettiin 3D-demon avulla Järvenpään keskustalle uusi ilme yhdessä yleisön kanssa.

Arctic 15 on ennen kaikkea verkostoitumistapahtuma, jonka tarkoituksena on tuoda toimijat yhteen. Kynnys tapaamisten sopimiseen on olematon ja konsepti mahdollistaa sen, että kaikki ovat jatkuvassa kanssakäymisessä. Yksi järjestäjien keskeisistä periaatteista on, että Arctic on tasavertainen paikka, jossa kuka vaan voi sopia spontaanisti tapaamisen kenen tahansa kanssa.

Kaiken kaikkiaan tapahtuma oli erittäin onnistunut ja ainutlaatuinen foorumi Business Järvenpäälle esitellä kaupungin yritysympäristöä ja kertoa bisnespotentiaalista. Järvenpään loistava sijainti, yritysmyönteinen ilmapiiri ja dynaaminen toimintakulttuuri kiinnostivat suuresti yleisöä. Kaksipäiväisten messujen aikana luotiin paljon uusia kontakteja ja käytiin lukuisia antoisia keskusteluja. Tulevaisuus näyttää, mitä kaikkea ”kotiin tuomiset” poikivat.